آشنایی با حافظه ی رم و فلش مموری

آشنایی با حافظه ی رم و فلش مموری

ساختار رم های استاتیک چگونه است ؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که ساختار یک رم به چه شکل است ؟ دقت کنید ما در اینجا نمی خواهیم در باره ی ساختار هارد دیسک کامپیوتر حرف بزنیم زیرامکانیسم آن چیز دیگری

است. در این بخش از وب سایت بازیابی اطلاعات می خواهیم درباره ی ساختار رمهایینظیر میکرو رم و sd کارت ها حرف بزنیم که از نوع رم های استاتیک می باشد که فلش مموری هم جزء آن ها است.

حافظه های سخت افزاری یا همان مموری ها یک تراشه الکتونیکی ( ic) است که از میلیون ها ترانزیستور و خازن تشکیل شده است.که به آن ها رم های داینامیک گفته می شود ولی سر صحبت ما در این جا رم هاییهست که اطلاعات را دائما در آن ها نگهداری میکنیم.زیرا رم های داینامیک از دسته رم هایی هستند که با قطع شدن برق آن ها اطلاعات موجود نیز از بین می رود در حالی که در رم های SD اطلاعات دائما باقی می ماند. خب حالا می رسیم به ساختار رم های SD.

SD مخفف Secure digital به معنای دیجیتال امن است. حالا شاید بگویید که چراایمن و منظور از دیجیتال امن یعنی چی ؟  خب اولا این که شما وقتی اطلاعات خود را در این حافظه ها قرار می دهید این اطلاعات تا زمانی که اتقاقی مانند سوختن و یا آسیب فیزیکی برای مموری پیش نیاید باقی خواهد ماند و دوم این که بهدلیل سخت افزار قدرتمند حافظه ای قابل اطمینان است.از حافظه های sd و میکرو sd در موبایل – تبلت – دوربین – و …. استفاده می شود که به دلیل سرعت بالا و همان طور که گفته شد قابل اطمینان بودن آن است.

در زیر می توانید ساختار دو حافظه ی SD و فلش مموری را ببینید.

تعمیرات و بازیابی اطلاعات رم های sd

تعمیرات فلش مموری

————————————————————————————————————————————-

آی سی بزرگ و مشکی رنگی که در تصویر هرکدام از مموری مشاهد میکنید همان تراشه ای است که اطلاعات بر روی آن ذخیره میشود.و قطه ی بعدی که کوچکتر است تراشه کنترلرحافظه می باشد.

مرکز بازیابی اطلاعات : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس » تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹